نمایی از محل های قدیم و جدید که مردم این روستا در آنجا زندگی می کنند
کوه سرخ یکی از کوههای معروف این روستا و بخش لیشتر(شامل تعداد زیادی روستا
در اطراف جاده گچساران -بهبهان. از جمله سادات - سعادت آباد -مظفرآباد-
اسلام آباد و...)می باشد که به صورت نواری از روستای انجیرسیاه شروع شده و
تا بالای روستای سادات از توابع بخش لیشتر به طول تقریبی 8 کیلومتر کشیده
شده است.....
ارتفاع آن در بلندترین مکان به حدود 1200 متر می رسد و در زمان قدیم مردمان روستای انجیر سیاه بر روی آن زندگی می کردند و بعد از مدتی چند سالی به پایین کوه کوچ میکنند و در کنار کوه و منطقه ای به نام جاکی سکونت یافتند و سالها بعد به منطقه کنونی انتقال و اکنون در فاصله 300متری شمال کوه سرخ زندگی می کنند.عکس اول مکان فعلی را نشان می دهد که مردم در آن سکونت دارند و عکس دوم مکانی را که مردم این منطقه در حدود چهل سال پیش در آنجا زندگی می کردند که در ارتفاع1200متری واقع شده است.

ارتفاع آن در بلندترین مکان به حدود 1200 متر می رسد و در زمان قدیم مردمان روستای انجیر سیاه بر روی آن زندگی می کردند و بعد از مدتی چند سالی به پایین کوه کوچ میکنند و در کنار کوه و منطقه ای به نام جاکی سکونت یافتند و سالها بعد به منطقه کنونی انتقال و اکنون در فاصله 300متری شمال کوه سرخ زندگی می کنند.عکس اول مکان فعلی را نشان می دهد که مردم در آن سکونت دارند و عکس دوم مکانی را که مردم این منطقه در حدود چهل سال پیش در آنجا زندگی می کردند که در ارتفاع1200متری واقع شده است.
+ نوشته شده در جمعه بیست و چهارم آبان ۱۳۹۲ ساعت توسط
|